موارد ایمنی باتری یو پی اس
نوشته شده توسط : سامان

بسیاری از سازمان ها دارای سیستم ها یا تجهیزات امنیتی یا حیاتی برای کسب و کار هستند که نیاز به عرضه ثابت برق دارند. خرابی یا نوسانات در این منبع تغذیه ممکن است اثرات قابل توجهی داشته باشد.

شامل احتمال آسیب شخصی، از دست دادن اطلاعات و وقفه در کسب و کار. ارائه یک UPS (اغلب به شکل سیستم باتری) دارای سازماندهی حیاتی دارد. با این حال، نصب باتری خطرناک است و اگر به درستی مدیریت نشود، می تواند بر دسترسی UPS تأثیر بگذارد و به پرسنل، به ویژه کسانی که نیاز به نصب باتری دارند، آسیب برساند.

 

باتری ها به طور کلی بی خطر هستند، اما عاقلانه است که همیشه در هنگام دور انداختن باتری های آسیب دیده یا سیستم های اسید سرب (که حاوی سرب و اسید سولفوریک هستند) احتیاط کنید.

توجه به این نکته ضروری است که برخی از کشورها اسید سرب را به عنوان یک ماده خطرناک برچسب گذاری می کنند (و درست است!) زیرا سرب در صورت استفاده نادرست می تواند یک خطر جدی برای سلامتی باشد.


مسائل ایمنی در تعمیر و نگهداری کابینت باتری UPS

در قلب هر سیستم UPS باتری هایی وجود دارد که نیاز به نگهداری و رعایت نکات ایمنی دارند. حتی یک مرکز داده ممکن است. نیاز به استخدام مشاوران و شرکت هایی جهت کمک به نگهداری از اتاق باتری یو پی اس و تعمیر UPS داشته باشد.

باتری رک مسائل مربوط به کابینه: قفسه های باتری و کابینت باید طبق وزن و اندازه باتری ها طراحی شده باشد. جنس قفسه ها باید مواد مقاوم در برابر خوردگی و یا مواد غیر هدایت کننده مانند فایبر گلاس باشد.

مسائل مربوط به کفپوش: آیا کف می تواند وزن قفسه ها را تحمل کند؟

مسائل مربوط به سقف: به طور پیش فرض، سقف اتاق باتری یو پی اس باید صاف باشد تا هیدروژن از آن خارج شود.

نگرانی های آتش سوزی: کپسول های آتش نشانی قابل حمل دی اکسید کربن باید تهیه شود.

مشکلات زمینی: تمام قفسه‌های باتری و کابینت‌های مرتبط با سیستم UPS باید دارای سیم‌های سبز رنگ کد NEC باشند که به همه قفسه‌های باتری متصل هستند.

لامپ های اتاق باتری: استفاده از لامپ های ضد آب با ساختار ضد انفجار توصیه می شود که باید به دیوار وصل شوند یا آویزان شوند.
50 سانتی متر یا بیشتر از سقف فاصله داشته باشند. اما مستقیماً بالای باتری یا دستگاه شارژ وصل نکنید. چراغ ها باید خاموش شوند تا از تجمع گاز جلوگیری شود.

سیستم هشدار از راه دور: سیستم های باتری در صورت امکان باید مجهز به زنگ هشدار باشندسیستم های نظارت بدون این سیستم ها، مشکلات باتری ممکن است تا زمان قطع برق شناخته نشوند، که منجر به خسارات زیادی در زمان قطعی برق می شود.

حفاظت از برق و الکترولیت :
این استاندارد بیان می‌کند که درب‌های اتاق باتری و کابینت به عنوان موانع در نظر گرفته می‌شوند و بر این اساس برچسب‌گذاری می‌شوند. درها ممکن است قفل شوند (فقط از بیرون) و علائم باید شامل علائم هشدار دهنده مناسب (ولتاژ خطرناک)، ممنوعیت (ورود مجاز) و الزامات قانون ایمنی (حفاظت از چشم) باشد.

حفاظت در برابر تماس غیرمستقیم را می توان با روش های مختلفی مانند استفاده از قطع کننده های برق خودکار، موقعیت های نارسانا، عایق و ایزولاسیون الکتریکی به دست آورد. توجه به این نکته ضروری است که هر کابینت یا محفظه ای که از فلز ساخته شده است باید عایق بندی شده یا به یک هادی محافظ متصل شود.

دسترسی به مکان های باتری نیز باید کنترل و محدود به پرسنلی باشد که مجاز به انجام وظایفی مانند شارژ، بازرسی و نگهداری هستند. 

دستورالعمل های HSE اطلاعات مفیدی در مورد شیوه های کار ایمن ارائه می دهد که می تواند برای عملیات شارژ باتری استفاده شود. در مورد تعمیر و نگهداری، BS EN 50272 مشخص می کند که پرسنل درگیر در عملیات تعمیر و نگهداری باید در هر روش خاص آموزش ببینند.

هر گونه دستورالعمل استفاده، نصب و نگهداری ارائه شده توسط تامین کننده باتری نیز باید در نزدیکی باتری نمایش داده شود تا بتوان در طول تعمیر و نگهداری از آنها پیروی کرد.

همانطور که در بالا ذکر شد، الکترولیت ها می توانند سمی باشند، بنابراین اقدامات اولیه برای محافظت از پرسنل درگیر در فعالیت هایی مانند تعمیر و نگهداری شامل استفاده از تجهیزات حفاظت فردی مانند دستکش و عینک ایمنی و استفاده از امکانات بداهه برای اولین بار در هر حادثه است.

رژیم های بازرسی و نگهداری باید شامل باتری ها و ترمینال ها و اتصالات مربوطه باشند، اما همچنین هر سیستم ایمنی مانند سیستم تهویه و شرایط هر مخزن و کابینت در آن باتری های UPS قرار دارد.





:: موضوعات مرتبط: باتری یو پی اس , ,
:: برچسب‌ها: باتری یو پی اس , باتری UPS ,
:: بازدید از این مطلب : 198
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: